ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

(ÁSZF)

 

1.     A weboldal üzemeltetőjének (a továbbiakban Eladó) adatai:

 

Cégnév:                                                          Dolce Pasta Kft.

Székhely:                                                        1023 Budapest, Frankel Leó út 21-23.

Adószám:                                                        25072181-2-41

Cégjegyzékszám:                                            01-09-198119

Nyilvántartást vezető bíróság:                      Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Tevékenység végzésére vonatkozó

engedély száma:                                            8559/4/2016

Az engedélyt kiállító hatóság:                      II. Kerületi Polgármesteri Hivatal Ipar és Kereskedelmi Csoport

Képviselő:                                                       Fahmi Szüzan ügyvezető

Telefonszám:                                                  +36 30 413 5098

E-mail cím:                                                      ciao@dolcissima.hu

 

A tárhelyszolgáltató adatai: 

           

Név:                                                                SmartLabs Kft.

Székhely:                                                         1035 Budapest, Derű utca 2. a. ép. fsz.

E-mail:                                                            info@smartlabs.group

 

Az Eladó a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara tagja. Az Eladó tekintetében, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre.

 

2.     Az Eladó weboldalának címe:

 

www.dolcissima.hu

 

3.     Fontosabb fogalommeghatározások:

 

-        Távollevők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék, vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

 

-        Termék: az Eladó kínálatában szereplő és általa forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a szerződés tárgyát képezi.

 

-        Vásárló: minden olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, akinek/amelynek a részére az Eladó terméket ad el.

 

-        Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.

 

4.     Az Általános Szerződési Feltételek elérhetősége:

 

Az Eladó a hatályos Általános Szerződési Feltételeit internetes weboldalán teszi közzé, vagy elektronikus levélben küldi el a Vásárló részére, illetve kifüggeszti azt a Dolcissima cukrászda és kávézóban.

 

5.     Az Általános Szerződési Feltételek tartalma:

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek az Eladó által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Vásárló jogait és kötelezettségeit, a szerződő felek közötti megállapodás feltételeit tartalmazza. Az Általános Szerződési Feltételek érvényesek az Eladótól történő megrendelés esetén. Ezen feltételek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. §. (1) bekezdése szerinti általános szerződési feltételeknek minősülnek, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak. A jelen Általános Szerződési Feltételek bizonyos rendelkezései kizárólag a Fogyasztóként eljáró Vásárlókra vonatkoznak.

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek minden olyan adásvételre és szolgáltatás igénybevételére kiterjed, melyet a Vásárló az Eladótól történő megrendeléssel kezdeményez. A vásárlás során a Vásárló, ha az Eladó szolgáltatásait igénybe kívánja venni, köteles elfogadni a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek elfogadása esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre az Eladó és a Vásárló között. Amennyiben az Eladó a megrendelés elküldését, leadását és/vagy a vételár megfizetését megelőzően, szabályszerűen közzéteszi, vagy elküldi a Vásárló részére a jelen Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot, de a Vásárló az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kapcsolatban nem küld visszajelzést az Eladó részére, azonban a megrendelést elküldi, leadja és/vagy a vételárat megfizeti, úgy kell tekinteni, hogy a Vásárló az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.

 

6.     Az Általános Szerződési Feltételek hatálya:

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2025. 04.01. napján lép hatályba, ez megegyezik az Általános Szerződési Feltételek weboldalon való közzétételének napjával. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései a hatálybalépés napjától valamennyi Vásárlóra és vásárlásra hatályosak. Jelen Általános Szerződési Feltételek annak visszavonásáig hatályos.

 

Az Általános Szerződési Feltételek az Eladó által nyújtott, az alábbiakban megnevezett szolgáltatásokra terjednek ki: az Eladó által forgalmazott termékek vásárlása. Az Eladó által forgalmazott termékek megvásárlására az a személy jogosult, aki a terméket megrendelte, a megrendelés elfogadását az Eladó visszaigazolta, a vételárat megfizette az Eladó részére és a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.

 

A Vásárló a megrendelés elküldése előtt nyilatkozik arról, hogy a mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit ismeri, az abban foglaltakat elolvasta és megértette, tudomásul vette és kifejezetten elfogadja. A Vásárló a megrendelés elküldésével elismeri, hogy a mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételek a felek közötti szerződés elválaszthatatlan részét képezi.

 

Az Eladó fenntartja a jogot jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek módosítására. Módosítás esetén a megrendelés elküldésének időpontjában érvényben és hatályban lévő Általános Szerződési Feltételek kerülnek alkalmazásra.

 

7.     A vásárlás menete, a szerződés létrejötte:

 

A szerződés elektronikus úton jön létre, azzal, hogy a Vásárló a terméket megrendeli, megrendelését elküldi (telefonon, e-mail üzenetben vagy az Eladó közösségi oldalának küldött üzenetben), személyesen leadja a cukrászdában, és azt az Eladó visszaigazolja (kifejezetten elfogadja a Vásárló ajánlatát) a Vásárló által megadott elektronikus levelezési címre, az adatvédelmi rendelkezések betartása mellett. Az Eladónak jogában áll az igazolás visszaküldését követően is a szerződéstől elállni, ha annak teljesítésére tőle el nem várható okok miatt (pl.: a terméket már nem forgalmazza, jelentős áru- vagy alapanyag hiány, vis maior, betegség stb.) nem kerülhet sor. Elállás esetén az Eladó köteles elszámolni a Vásárlóval, amennyiben pénz vagy árumozgás történt.

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek érvényesek a Dolcissima Cukrászda és Kávézóban személyes leadott rendelések esetében is.

 

Az Eladó által készített és forgalmazott termékek a www.dolcissima.hu weboldalon kerülnek bemutatásra, az itt és a cukrászdában található termékek képezik az Eladó és a Vásárló közötti szerződés tárgyát. A weboldalon a felső menüsorban a „Dolcissima-kínálat” gombra kattintva érhetők el az egyes kategóriák, majd a megfelelő termékkategóriára kattintva az egyes termékek. A termékek fotójára kattintva részletes információk és összetevők olvashatók az egyes termékekre vonatkozóan. A fényképeken esetlegesen látható dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve, ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül.

 

A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya alá tartozó megrendelések esetén a Vásárló minősül ajánlattevőnek, és a szerződés a Vásárló által a honlapon keresztül tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései szerint.

 

A Vásárló a megrendelés leadásával (telefonon vagy személyesen), elküldésével (e-mail üzenetben vagy a közösségi oldalakon keresztül érkezező üzenet formájában) kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.

 

A megrendelés Eladóhoz történő beérkezése visszaigazolásra kerül. A felek közötti szerződés a kapcsolatfelvételt követően jön létre, amikor az Eladó kinyilvánítja, hogy elfogadja a Vásárló megrendelését.

 

Ha a Vásárló megrendelést küld, és az Eladó a megrendelést elektronikus levélben visszaigazolja (kifejezetten elfogadja a Vásárló ajánlatát) adásvételi szerződés jön létre a Vásárló és az Eladó között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a Vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvásárolni.)

 

A Vásárló elfogadja, hogy az ilyen módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötöttnek, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései vonatkoznak.

 

Online megrendelés esetén a szerződés magyar nyelven jön létre, az Eladó elektronikus formában, automatikusan tárolja a megrendelést, a szerződés egyéb módon nem kerül iktatásra, így a későbbiekben nem kereshető vissza.

 

Egyedi termék megrendelésére az Eladóval való elektronikus levélben (vagy a közösségi oldalon), telefonon vagy személyesen történő kapcsolatfelvétel során van lehetőség. A termékkel kapcsolatos részletek elektronikus levélben vagy személyesen kerülnek egyeztetésre, az egyedi termék árát és a teljesítés határidejét az Eladó szintén ilyen módon közli a Vásárlóval. Amennyiben a Vásárló elfogadja az Eladó ajánlatát, létrejön a szerződéses kapcsolat a felek között. Egyebekben a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései vonatkoznak az egyedi termékek megrendelésére is.

 

8.     Ügyfélszolgálat:

 

Az Eladó a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített elérhetőségein válaszol a Vásárlók kérdéseire.

 

9.     Eladási ár:

 

A weboldalon, a cukrászdában, a közösségi oldalakon, vagy az egyedi ajánlatban feltüntetett árak érvényes fogyasztói árak, melyek pénzneme magyar Forint. A termék ára tartalmazza az általános forgalmi adót.

 

Az Eladó fenntartja az árváltoztatás jogát.

 

Az Eladó által küldött visszaigazolást követően a megrendelés fizetendő végösszege nem változik. Előfordulhat azonban, hogy valamilyen technikai hiba vagy elírás következtében a piaci ártól jelentősen eltérő, téves összeg jelenik meg a weboldalon, közösségi oldalon, az egyedi ajánlatban, vagy kerül kiírásra a cukrászdában. Ilyen esetben az Eladó a rendelt termék elkészítése előtt elektronikus üzenetben vagy telefonon megkeresi a Vásárlót egyeztetés céljából. Az ilyen megrendeléseket az Eladó nem tekinti érvényesnek, és az ebből eredő károkért az Eladó nem vállal felelősséget. Az Eladó mindent megtesz annak érdekében, hogy az eladási árat pontosan tüntesse fel. Amennyiben minden gondossága ellenére hibás ár került feltüntetésre, az Eladó nem kötelezhető arra, hogy a terméket a hibás áron értékesítse.

 

10.  Adatbeviteli hibák javításának lehetősége:

 

A megrendelés során a Vásárlónak folyamatosan lehetősége van a megadott adatok javítására, vagy törlésére.

 

Ha a megrendelés elküldését követően szeretné a Vásárló módosítani a megadott adatokat, ezt az Eladó jelen Általános Szerződési Feltételekben megadott elérhetőségein tudja jelezni az Eladó irányába.

 

A Vásárló a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy az Eladó a Vásárló hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul közölt adatokból keletkező károkért nem vonható felelősségre.

 

A megrendelés során pontatlanul megadott elektronikus levelezési cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződéses kapcsolat létrejöttét. Ilyen esetekben az Eladó megpróbál egyéb módon kapcsolatba lépni a Vásárlóval.

 

11.  Fizetési feltételek:

 

A megrendelt termék ellenértékét a termék átvételekor a cukrászdában készpénzben vagy bankkártyával lehet kiegyenlíteni.

 

Készpénzzel történő fizetés: a Vásárló a személyes átvétel alkalmával készpénzzel fizeti meg az Eladó részére a termék ellenértékét.

 

Bankkártyával történő fizetés: a Vásárló az Eladó által üzemeltetett bankkártya terminál használatával egyenlíti ki a megrendelés ellenértékét.

 

Az Eladó jogszabályi kötelezettségének eleget téve felhívja a Vásárló figyelmét, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele (a megrendelés elküldése, leadása) az Eladó javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.

 

A Vásárló elfogadja, hogy a vételár összegéről vagy nyugtát kap, vagy a kiállított számlát elektronikus úton kapja meg az általa megadott elektronikus levelezési címre. A Vásárlónak gondoskodnia kell arról, hogy a számla elektronikus úton kézbesíthető legyen és a technikai beállítások (pl.: tűzfalak) ezt ne akadályozzák. Elektronikus levelezési cím változása esetén a Vásárló köteles az Eladót elektronikus levélben értesíteni.

 

12.  Szállítási feltételek:

 

Az Eladó nem vállalja a termékek kiszállítását, az elkészült termékek kizárólag a Dolcissima Cukrászda és Kávézóban vehetők át.

 

13.  Teljesítési idő:

 

A teljesítés időpontja a megrendelt termék Vásárló részére történő átadása. A termék a Vásárló által előre megadott időpontban (a preferált dátum) kerül átadásra a Dolcissima Cukrászda és Kávézóban.

 

Nagy kereslet esetén előfordulhat, hogy az Eladó a megrendelt terméket nem tudja a Vásárló által megadott időpontban átadni. Ebben az esetben az Eladó haladéktalanul felveszi a kapcsolatot telefonon, vagy elektronikus üzenet formájában a Vásárlóval további egyeztetés céljából.

 

14.  Az Eladó által forgalmazott termékekkel kapcsolatos tájékoztatás és felelősségvállalás:

 

Az Eladó, a Vásárló vagy a termék fogyasztójának egyedi, allergiás reakcióiért nem vállal felelősséget. Az Eladó kéri a Vásárlókat, hogy mindig győződjenek meg a termék összetételéről és amennyiben érzékenyek a termék összetevőjére, tartózkodjanak annak megvásárlásától. Az Eladó weboldalán minden termék részletes leírásában feltüntetésre kerültek az egyes összetevők. Személyes megrendelés esetén a Vásárló szóbeli tájékoztatást kérhet az egyes termékek összetevőiről.

 

A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelnek. Az Eladó nem vállal felelősséget a weboldalon, közösségi oldalakon megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

 

Az Eladó tájékoztatja a Vásárlót, hogy a termékek szavatossága hűtés nélkül 6 óra, hűtőben (de nem fagyasztóban tárolva) 36 óra.

 

Az Eladó nem köt szerződést kiskorúakkal. A Vásárló a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy a szerződés megkötésekor 18. életévét betöltötte.

 

15.  Adatvédelem:

 

Az Eladó kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel összhangban, az adatkezelési és adatvédelmi rendelkezések előírásait szigorúan betartva végzi a személyes adatok kezelését, figyelembe véve a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság alapelveit.

Az Eladó megtesz minden olyan technikai és szervezési intézkedést, hogy Vásárlói személyes adatait biztonságos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete által előírt módon kezelje.

A személyes adatok kezelésével kapcsolatos Adatkezelési Tájékoztató szintén az Eladó weboldalán és székhelyén érhető el.

 

16.  Elállási jog:

 

Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződések esetében a Vásárlót (amennyiben Fogyasztóként jár el a vásárlás során) a termék átvételének napjától számított 14 naptári napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. A Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 naptári napon belül. A Vásárló ezen jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat megtétele, vagy a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 2. számú mellékletében (és az alábbiakban) található elállási/felmondási nyilatkozatminta útján gyakorolhatja:

 

Nyilatkozat-minta elálláshoz

 

Címzett:          Dolce Pasta Kft.

Cím:                 1023 Budapest, Frankel Leó út 21-23.

 

Alulírott/ak …………………………. kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

 

A fogyasztó(k) neve:

 

A fogyasztó(k) címe:

 

A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):

 

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 

Kelt

 

A nyilatkozatot a Vásárló elküldheti az Eladónak elektronikus levélben (ciao@dolcissima.hu), vagy székhelyére címzett postai levél (Dolce Pasta Kft. 1023 Budapest, Frankel Leó út 21-23.) formájában. A fent írt határidő teljesítettnek minősül, ha a Vásárló elállási szándékát legkésőbb a termék átvételétől számított 14. napon közli. Az ezzel kapcsolatos bizonyítási teher a Vásárlót terheli. Amennyiben a Vásárló ilyen módon eláll a szerződéstől, az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 naptári napon belül visszatéríti a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Az Eladó a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terheli.

 

Az Eladó mindaddig jogosult visszatartani a termék ellenértékét és a vásárlás során felmerült költségeket, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte, a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A megvásárolt terméket a Vásárlónak indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási szándék bejelentésétől számított 14 naptári napon belül sértetlen és hiánytalan állapotban vissza kell küldenie az Eladó részére. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli. Az Eladó nem köteles átvenni az utánvéttel, vagy portósan visszaküldött terméket, mivel a visszaküldéssel kapcsolatos szállítási költség a Vásárlót terheli. Amennyiben az Eladó az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a Vásárló az Eladó üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni az Eladónak.

 

A Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

 

A fenti elállási jog nem illeti meg a Vásárlót:

-        olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján, vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak;

-        romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

-        olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

-        olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

 

17.  Szavatosság:

 

Az Eladó által forgalmazott termékek speciális tárolási igényű élelmiszereknek minősülnek. A minőség megőrzési idő és fogyaszthatósági idő az alábbiak szerint alakul:

-        Hűtés nélkül 6 óra.

-        Hűtve, de nem fagyasztva 36 óra.

 

Fontos tehát, hogy a Vásárló vagy a felhasználó vagy 6 órán belül elfogyassza a terméket, vagy gondoskodjon a megfelelő hőmérsékletű tárolásról.

Az Eladó a minőség megőrzési időn túli kifogásokat nem fogad el. A fogyaszthatósági időn túl a termék fogyasztásra alkalmatlan, ezért amennyiben azt a Vásárló elfogyasztja, azt kizárólag saját felelősségére teszi, panasszal az Eladó felé nem élhet.

Az Eladó által forgalmazott termékeket folyamatosan hűtőben kell tárolni és a lehető legrövidebb időn belül el kell fogyasztani.

 

Hibás a termék, ha a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben, vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan az Eladó, ha a Vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

 

18.  Szavatossági igény bejelentésének módja:

 

Amennyiben az Eladó által forgalmazott termékkel kapcsolatban a Vásárló szavatossági jogát kívánja érvényesíteni, azt a szerződéskötés tényét igazoló bizonylat (számla) (vagy annak másolata) bemutatásával tudja megtenni. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szól törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Vásárló bemutatja. Az igényérvényesítés történhet személyesen és írásban is (postai vagy elektronikus levél formájában).

 

1.     Személyes bejelentés:

 

A Vásárló bejelentheti személyesen szavatossági igényét az Eladó székhelyén (Dolce Pasta Kft. 1023 Budapest, Frankel Leó út 21-23.).

Az Eladó a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:

 

-        a Vásárló nevét, címét,

-        a termék megnevezését, vételárát,

-        a szerződés Eladó általi teljesítésének időpontját,

-        a hiba bejelentésének időpontját,

-        a hiba leírását,

-        a Vásárló által érvényesíteni kívánt jogot,

-        a szavatossági igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

 

Ha a kifogás rendezésének módja a Vásárló igényétől eltér, az Eladó ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti. A jegyzőkönyv másolatát az Eladó átadja a Vásárlónak.

 

2.     Írásban történő bejelentés:

 

A Vásárló bejelentheti szavatossági igényét az Eladónak postai úton küldött levélben (Dolce Pasta Kft. 1023 Budapest, Frankel Leó út 21-23.), vagy elektronikus levélben (ciao@dolcissima.hu).    

 

A levélnek tartalmaznia kell:

 

-        a termék megnevezését, vételárát,

-        a szerződés Eladó általi teljesítésének időpontját,

-        a hiba bejelentésének időpontját,

-        a hiba leírását,

-        szavatossági igénye alapján a Vásárló által érvényesíteni kívánt jogot,

-        a szavatossági igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

 

Ha az Eladó szavatossági kötelezettségének a Vásárló által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát is meg kell adni a jegyzőkönyvben.

A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a Vásárló a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Vásárló rendelkezésére kell bocsátani.

 

Az Eladó, a Vásárló szavatossági igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

 

Ha Eladó a Vásárló szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Vásárlót.

 

Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Vásárló előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

 

Kijavításra vagy a szavatossági igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni:

 

-        a Vásárló nevét és címét,

-        a termék azonosításához szükséges adatokat,

-        a termék átvételének időpontját,

-        azt az időpontot, amikor a Vásárló a kijavított dolgot átveheti.

 

19.  Az Eladó tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés:

 

Amennyiben a Vásárló (ha Fogyasztóként jár el) az Eladó által forgalmazott termékkel vagy az Eladó szolgáltatásával kapcsolatban nem elégedett, és panasszal szeretne élni az Eladó felé, azt szóban és írásban: postai úton (Dolce Pasta Kft. 1023 Budapest, Frankel Leó út 21-23.), vagy elektronikus levél formájában (ciao@dolcissima.hu) teheti meg.

 

Az Eladó minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt az Eladó köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni.

 

Az írásbeli panaszt az Eladó – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját az Eladó indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt az Eladó köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

 

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

 

-        a Vásárló neve, lakcíme,

-        a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

-        a Vásárló panaszának részletes leírása, a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

-        az Eladó nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

-        a jegyzőkönyvet felvevő személy és a Vásárló aláírása,

-        a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje.

 

Az Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

 

A panasz elutasítása esetén az Eladó köteles a Vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve a Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy az Eladó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető Testületi eljárást.

 

20.  Békéltető Testület, Fogyasztóvédelem:

 

Az Eladó ezúton tájékoztatja a Vásárlókat (amennyiben Fogyasztóként járnak el), hogy amennyiben a Vásárló nem ért egyet az Eladó válaszával, melyet panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:

 

Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Vásárló lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez vagy az Eladó székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat a Vásárló.

 

Az Eladó székhelye szerinti Békéltető Testület:

 

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

Telefonszám: +36 1/ 4882-131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap: www.bekeltet.bkik.hu 

Illetékességi terület: Budapest

 

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

 

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: +36-72/507-154

Mobil: +36-20/283-3422

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Honlap: www.baranyabekeltetes.hu

Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Levelezési cím: 3501 Miskolc, Pf. 376.

Telefonszám: +36 46/501-090

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye

 

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

Telefonszám: +36 1/ 4882-131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap: www.bekeltet.bkik.hu 

Illetékességi terület: Budapest

 

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: +36-62/554-250/118

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu

Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye

 

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám: +3622/510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye

 

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesgyor.hu

Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye

 

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745

Fax: 06-52-500-720

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Honlap: www.hbmbekeltetes.hu

Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

 

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Cím és levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

Telefon: 06-1-792-7881

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu

Illetékességi terület: Pest vármegye

 

A Békéltető Testület olyan független testület, mely a vármegyei kereskedelmi és iparkamarák, illetve a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik. Létrehozásuk célja az volt, hogy megkíséreljék a Vásárló és az Eladó között fennálló vitás kérdéseket bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között és ezzel egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését.

 

A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy a Vásárló megkísérelje a vitát közvetlenül az Eladóval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, a Vásárlónak csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület a Vásárló hátrányára dönt.

 

A Békéltető Testület eljárása a Vásárló kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

 

A kérelemnek tartalmaznia kell:

 

-        a Vásárló nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

-        az Eladó nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

-        az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését,

-        a Vásárló álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

-        a Vásárló nyilatkozatát arról, hogy a Vásárló az Eladóval közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,

-        a Vásárló nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,

-        a Testület döntésére irányuló indítványt,

-        a Vásárló aláírását.

 

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Vásárló bizonyítékként hivatkozik, így különösen az Eladó írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Vásárló rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a Vásárló meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

 

Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelemről szóló törvény 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

 

A Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

 

21.  Online vitarendezés:

 

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahol a Vásárlók (amennyiben Fogyasztóként járnak el) regisztrálhatnak és lehetőségük nyílik arra, hogy online termékvásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék, egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Ha a Vásárló panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon lehetőség van kiválasztani a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

 

Az online vitarendezési platform elérhetősége:

ODR link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

22.  Vegyes és záró rendelkezések:

 

A Vásárló online megrendelése feltételezi, hogy a Vásárló az elektronikus kereskedelemre vonatkozó technikai, valamint jogszabályi ismeretekkel rendelkezik. Ezen ismeretek hiányából, valamint az elektronikus termékek hibájából, az informatikai, távközlési szolgáltatóknak (például az internetszolgáltató) felróható hibákért az Eladó felelősséget nem vállal.

 

A Vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

 

Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy bírósági döntés jelen Általános Szerződési Feltételek bármely rendelkezését korlátozza vagy érvényteleníti, az nem érinti az Általános Szerződési Feltételek többi rendelkezésének érvényességét.

 

Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a Magyar Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) és az egyéb vonatkozó jogszabályi rendelkezések irányadók.

 

23.  Vonatkozó legfontosabb jogszabályok:

 

A felek között létrejött szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

 

-        1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;

-        2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;

-        2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;

-        45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;

-        19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól.

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2025. 04. 01. napján lépnek hatályba, az ezt követően létrejött megrendelések, szerződések tekintetében alkalmazandók.